Τεοτιχουακάν: Τα μυστικά της υπόγειας πολιτείας
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Από τον Αντώνη Κυριαζή
Η μυστηριώδης πυραμίδα του Φτερωτού Φιδιού και το ηλικίας 2.000 ετών υπόγειο τούνελ που ανακαλύφθηκε στο Τεοτιχουακάν του Μεξικού.
Όπως δείχνει το σχεδιάγραμμα, η υπόγεια σήραγγα βρίσκεται 18 μέτρα κάτω από το Ναό του Φτερωτού Φιδιού. Photo: AFP. Πηγή: Supplied
ν
ΠΑΝΩ από ένα χρόνο τώρα, οι αρχαιολόγοι ανασκάπτουν έκπληκτοι ένα άγνωστο τούνελ, ηλικίας 2.000 ετών, το οποίο βρίσκεται κάτω από μια μυστηριώδη πυραμίδα στο Τεοτιχουακάν του Μεξικού.
Πρόκειται για την πυραμίδα του Φτερωτού Φιδιού και αυτή είναι η πρώτη φορά που ανασκάπτεται ένα υπόγειο πέρασμα στην περιοχή κάτω από μια πυραμίδα. Το τούνελ έχει μήκος 103 μέτρα και εδώ και χιλιάδες χρόνια ήταν σφραγισμένο σ’ αυτή την αρχαία μητρόπολη, την οποία οι Αζτέκοι αποκαλούσαν Τεοτιχουακάν – “πόλη των θεών” ή “πόλη όπου οι άνθρωποι γίνονται θεοί”.
Το Τεοτιχουακάν βρίσκεται περίπου 40 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της σημερινής Πόλης του Μεξικού και είναι η σημαντικότερη και μεγαλύτερη προκολομβιανή πόλη που σώζεται. Η πρώτη ανθρώπινη εγκατάσταση στην περιοχή ανάγεται στο 600 π.Χ. και η πόλη διαμορφώθηκε πάνω στον άξονα της λεγόμενης “Λεωφόρου των Νεκρών”. Το Τεοτιχουακάν είναι γνωστό για τις δύο διάσημες πυραμίδες του – την Πυραμίδα του Ήλιου και την Πυραμίδα της Σελήνης.
Το Τεοτιχουακάν είναι παλαιότερο των 2.000 ετών. Πιστεύεται ότι ήταν η κατοικία 100.000 ανθρώπων, αλλά εγκαταλείφθηκε για λόγους που παραμένουν άγνωστοι πολύ πριν από την εμφάνιση των Αζτέκων τον 14ο αιώνα.
ν
Η Λεωφόρος των Νεκρών, όπως φαίνεται από την Πυραμίδα της Σελήνης. Απέναντι αριστερά διακρίνεται ο τεράστιος όγκος της Πυραμίδας του Ήλιου. Πηγή: Wikimedia Commons
ν
Βάσει της ρυμοτομίας της, η πόλη εκτεινόταν εκατέρωθεν της μεγάλης Λεωφόρου των Νεκρών, η οποία ξεκινούσε από την Πυραμίδα της Σελήνης, περνούσε μπροστά από την κολοσσιαία Πυραμίδα του Ήλιου και τελείωνε στον Ναό του Κετζαλκοάτλ (στη γλώσσα των Ναουάτλ σημαίνει “φτερωτό φίδι” ή “δράκοντας”), τη μυστηριώδη πυραμίδα που ήταν αφιερωμένη στο θεό του ουρανού και σοφού δημιουργού των νόμων.
Ο Κετζαλκοάτλ συμμετείχε στη δημιουργία και την καταστροφή του κόσμου κατά τις τέσσερις πρώτες Εποχές, ενώ υπήρξε άρχοντας και δημιουργός της σημερινής Πέμπτης Εποχής του κόσμου. (Σημειώστε τις ομοιότητες με τα τέσσερα προηγούμενα γένη του Ησίοδου και το σημερινό πέμπτο γένος του σιδήρου).
Σύμφωνα με το μύθο, ο Κετζαλκοάτλ πήγε στον κόσμο των Νεκρών και μάζεψε τα οστά των ανθρώπων από όλες τις προηγούμενες εποχές του κόσμου. Χύνοντας το ίδιο του το αίμα πάνω από τα οστά, κατάφερε να δημιουργήσει τους ανθρώπους της σημερινής εποχής.
Ποιοι όμως ήταν οι δημιουργοί αυτών των μεγαλοπρεπών οικοδομημάτων της πόλης των θεών. Σήμερα πιστεύουμε ότι ανήκουν στον πολιτισμό των Αζτέκων, όμως οι Αζτέκοι εμφανίστηκαν πολύ αργότερα. Στην πραγματικότητα δεν γνωρίζουμε ποιοι τα κατασκεύασαν. Οι αρχαιολόγοι υποθέτουν ότι κατοικούσαν εκεί οι Ναχούα, οι Οτόμι και οι Τότονακ. Επίσης έχει προταθεί ότι το Τεοτιχουακάν υπήρξε κέντρο ενός πολυεθνικού κράτους. Όλα αυτά δείχνουν την άγνοιά μας για τους προκολομβιανούς πολιτισμούς. Οι Ίνκα, οι Μάγια και οι Αζτέκοι απλώς εγκαταστάθηκαν στις περιοχές αυτές. Δεν ήταν οι δημιουργοί των μυθικών αυτών πόλεων με τα τεράστια οικοδομήματα.
ν
Η Πυραμίδα της Σελήνης, στο Τεοτιχουακάν του Μεξικού, όπως φαίνεται από την Πυραμίδα του Ήλιου. Πηγή: Wikimedia Commons
ν
Οι πολιτισμοί του Φτερωτού Φιδιού
Παρ’ όλο που δεν γνωρίζουμε το λαό ή τους λαούς στους οποίους ανήκει η ιδιοκτησία αυτών των περίλαμπρων οικοδομημάτων, μπορούμε να συνάγουμε ορισμένα συμπεράσματα για τον τρόπο σκέψης τους, βασιζόμενοι στα όσα αποκαλύπτει η αρχαιολογική έρευνα.
Κάτω από το Ναό του Φτερωτού Φιδιού (Κετζαλκόατλ), μιας πυραμίδας έξι επιπέδων που είναι μισοερειπωμένη σήμερα, ανακαλύφθηκε ένα υπόγειο πέρασμα 103 μέτρων, το οποίο διασχίζει υπογείως τη Λεωφόρο των Νεκρών και καταλήγει στην απέναντι πλευρά της.
Σύμφωνα με τον αρχαιολόγο Σέρχιο Γομέζ (Sergio Gomez) που διευθύνει τις ανασκαφές, θα χρειαστεί ένας ακόμη χρόνος έως ότου τα συνεργεία φτάσουν στην άλλη άκρη του τούνελ.
Τόσο το υπόγειο πέρασμα, όσο και ο Ναός του Φτερωτού Φιδιού είχαν για τους αρχαίους κατοίκους του Τεοτιχουακάν μια σημασία και μια λειτουργία που σήμερα αγνοούμε.
Συγκρίνοντας όμως τις πυραμίδες του Τεοτιχουακάν με αυτές της Αιγύπτου, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι επρόκειτο για μέρη όπου γίνονταν μυήσεις. Γιατί εκτός από τις υπόγειες σήραγγες, κοινός τόπος των δύο πολιτισμών είναι το Φτερωτό Φίδι. Στην Αίγυπτο οι σοφοί ονομάζονταν “γιοι του Όφεως” ή “γιοι του Δράκοντα”. Στους αρχαίους πολιτισμούς ο όφις συμβόλιζε τη σοφία στην αιωνιότητα.
ν
Η μισοερειπωμένη σήμερα πυραμίδα πάνω στην οποία υπήρχε ο ναός του Φτερωτού Φιδιού. Στα υπόγεια της πυραμίδας βρίσκεται η μυστική σήραγγα Πηγή: Wikimedia Commons
ν
Οι πλαϊνές βαθμίδες της πυραμίδας, από την οποία ξεκινά το υπόγειο τούνελ, είναι διακοσμημένες με κεφάλια του φτερωτού δράκοντα Κετζαλκόατλ, δημιουργού της σημερινής Πέμπτης Εποχής. Πηγή: Wikimedia Commons
ν
Η αρχή της μυστικής σήραγγας που ανακάλυψαν οι αρχαιολόγοι. Photo: AFP. Πηγή: Supplied
ν
Γιατί όμως Φτερωτό Φίδι; Σύμφωνα με τους σοφούς των αρχαίων αυτών πολιτισμών, «οι ουρανοί είναι γεμάτοι με αμέτρητα φίδια». Με τη φράση αυτή αναφέρονταν στις κοσμογονικές δυνάμεις που υπήρχαν στην απαρχή του κόσμου, πολύ πριν εμφανιστούν οι θεοί και ο άνθρωπος. Στις δυνάμεις αυτές έδωσαν τη μορφή του δράκοντα και τις επένδυσαν με φτερά για να δείξουν την ουράνια καταγωγή τους.
Θα μπορούσαν οι μορφές αυτές να αντιπροσωπεύουν μακρινά άστρα και τις ενέργειες που απορρέουν από αυτά; Είναι πολύ πιθανό. Θυμίζουμε ότι οι πυραμίδες του Ήλιου και της Σελήνης στο Τεοτιχουακάν ήταν αστρονομικά παρατηρητήρια.
Επιπρόσθετα, οι σοφοί των αρχαίων αυτών πολιτισμών είχαν ανακαλύψει “δρόμους” ή ενεργειακά μονοπάτια (πιο συγκεκριμένα, “ενεργειακά τούνελ”) μέσω των οποίων μπορούσε κάποιος να ταξιδέψει στα μακρινά άστρα και στους εκεί κόσμους που υπήρχαν.
Για να το κάνει αυτό κάποιος έπρεπε πρώτα να μυηθεί στην “ιερή τέχνη”. Να μάθει δηλαδή να αποσπά το αστρικό σώμα του από τον φυσικό φορέα. Γιατί τα ταξίδια προς τα άστρα γίνονται μέσω του αιθερικού ή αστρικού σώματος.
ν
Μερικά από τα γλυπτά που ανακαλύφθηκαν μέσα στην αρχαία σήραγγα. Photo: AFP. Πηγή: Supplied
ν
Μια κοντινή ματιά στα αγαλματίδια που ανακαλύφθηκαν στο μυστικό πέρασμα της πυραμίδας του Φτερωτού Φιδιού. Photo: AFP. Πηγή: Supplied
ν
Ο πρώτος σταθμός του αστρικού ταξιδιού ήταν η Σελήνη (εξ ου και η περίοπτη θέση της Πυραμίδας της Σελήνης στην κορυφή της Λεωφόρου των Νεκρών). Ο δορυφόρος της Γης έχει θα λέγαμε ένα “υπόγειο” σύστημα που λειτουργεί σαν διαμετακομιστικό κέντρο, δηλαδή σαν σιδηροδρομικός σταθμός ή αεροδρόμιο απ’ όπου μπορείς να μεταφερθείς οπουδήποτε θελήσεις να πας στο σύμπαν. Είναι σαν λαγούμια, σαν ενεργειακοί ποταμοί με θόλο από πάνω, που τους ακολουθείς και σε μεταφέρουν εκεί όπου θέλεις να πας.
Και όπως συμβαίνει σήμερα με τους αστροναύτες, που εκπαιδεύονται πρώτα στη Γη πριν ταξιδέψουν στο διάστημα, έτσι και οι ψυχοναύτες της αρχαιότητας εκπαιδεύονταν σε συνθήκες που λίγο-πολύ ταίριαζαν με αυτές ενός διαστημικού ταξιδιού.
Σήμερα γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το αρχαίο μυητικό τυπικό, ο εκπαιδευόμενος έπρεπε να “θαφτεί” στη γη για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, έως ότου καταστεί ικανός να αποσπά τη συνείδησή του από το σώμα. Φυσικά η τεχνική αυτή ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνη, όχι όμως περισσότερο επικίνδυνη από αυτή των σύγχρονων διαστημικών ταξιδιών.
ν
Οι μάσκες και τα γλυπτά αντιπροσώπευαν το aletr ego όσων είχαν περάσει από τη δοκιμασία της μύησης. Προσωπεία όπως αυτό εξέφραζαν την άρνηση επικύρωσης του εξωτερικού κόσμου, δείχνοντας έναν άλλο κόσμο υποκειμενικό. Photo: AFP. Πηγή: Supplied
ν
Οι σοφοί της αρχαιότητας είχαν αντιληφθεί ότι η Γη, όπως και κάθε άλλο ουράνιο σώμα, διαθέτει ένα ενεργειακό “κουκούλι”, και χρησιμοποιούσαν την ώθησή του για να μεταφερθούν σε άλλους κόσμους.
Και φυσικά εκείνος που μάθαινε αυτή την προηγμένη τεχνική και μπορούσε να επισκέπτεται άλλους κόσμους, ήταν σαν να μην ήταν πια άνθρωπος αλλά να είχε γίνει θεός. Και τούτο γιατί είχε σταματήσει να επικυρώνει, με τις πράξεις, τα λόγια και τις σκέψεις του, την ύπαρξη αυτού εδώ του κόσμου, ανοίγοντας την πόρτα σε έναν άλλο κόσμο υποκειμενικό.
Ο άγνωστος αυτός πολιτισμός χάθηκε χωρίς να αφήσει άλλα ίχνη στην ιστορία. Όταν εμφανίστηκαν στην περιοχή οι Αζτέκοι, παρέλαβαν αυτή την παράδοση, αλλά έχοντας παρανοήσει πολλά από τα μυητικά δρώμενα του αρχαίου λαού του Τεοτιχουακάν επέβαλλαν τις ανθρωποθυσίες.
ν
© 2014 Youmagazine.gr