Generation Y: Η νέα γενιά στα χρόνια της κρίσης

Κατηγορία Εκπαίδευση, Οικονομία

ΕΡΕΥΝΑ

Posted by Youmagazine Staff

 

Είναι νέοι και ταλαντούχοι, όμως αμείβονται με λιγότερα από 500 ευρώ, ενώ η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει ακόμη και την προσωπική ζωή τους.

Ποιες είναι οι 40 εταιρείες στις οποίες επιθυμούν να εργαστούν οι νέοι των 18-35 ετών.

4213H52HJ54JH43H646
v

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΝΙΑ Y; Η νεότερη γενιά που υπάρχει στον εργασιακό χώρο, γεννημένη από το 1980 μέχρι και το 2000. Η γενιά αυτή, όντας νεοεισερχόμενη στο χώρο εργασίας, είναι εξοικειωμένη σε κοινωνικά δίκτυα, καταρτισμένη εν τω μέσω μιας τεχνολογικής έκρηξης στην καθημερινή εργασία και προσωπική ζωή, και είναι εδώ για να αλλάξει μια για πάντα τη σχέση εργοδότη-εργαζόμενου.
Αναζητά ηθικές αξίες στην εργασία, work-life balance, δίνει έμφαση στην ομαδική δουλειά, τη συνεργασία, την εταιρική κοινωνική ευθύνη και την επικοινωνία, εντός και εκτός του οργανισμού. Χαρακτηρίζεται για την έμφαση που δίνει στη μάθηση και την εκπαίδευση, αναζητά απαντήσεις σε όλα, άμεση και εποικοδομητική επικοινωνία και επαναπληροφόρηση.
Απαρτίζεται από φιλόδοξα άτομα, απαιτητικά, ευέλικτα και προσαρμοστικά. Εν κατακλείδι, από άτομα με θέληση ν’ αναπτυχθούν στο επάγγελμά τους που τους ωθεί σε μεγαλύτερη κινητικότητα για να αποκτήσουν εμπειρίες και να εξελιχθούν…
Αυτά αναφέρει στο εισαγωγικό σημείωμα η μεγάλη έρευνα που διεξήχθη για τέταρτη συνεχή χρονιά από το kariera.gr, το πρώτο website για την εργασία στην Ελλάδα και μέλος του CareerBuilder, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος-Μάιος 2016.
Η έρευνα όμως διαπίστωσε και άλλα: ότι το 45,6% των νέων 18-29 ετών που εργάζονται) παίρνει καθαρό μισθό μικρότερο από 500 ευρώ ενώ η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει ακόμη και την προσωπική ζωή τους.
v

Τι έδειξε η εφετινή έρευνα

Στην εφετινή έρευνα, που ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής ερωτηθέντων, έλαβαν μέρος 5.208 νέοι, εκπρόσωποι της γενιάς Υ (γεννημένοι κατά την περίοδο 1980-2000) ηλικίας 18-35 ετών, φοιτητές και απόφοιτοι ΑΕΙ/ΑΤΕΙ απ’ όλη την Ελλάδα με χρήση δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και τυχαίας δειγματοληψίας. Το εντυπωσιακό μέγεθος του δείγματος περιορίζει όποιο στατιστικό λάθος στο 1%, καθιστώντας, έτσι, την παρούσα έρευνα τη μεγαλύτερη και πιο εμπεριστατωμένη που έχει διεξαχθεί ποτέ στην Ελλάδα και σε χώρα της Ευρώπης για τη γενιά Υ.
Σκοπός της έρευνας είναι να αναλύσει τις στάσεις των νέων της γενιάς Υ στην Ελλάδα ως προς την καριέρα τους, τις φιλοδοξίες τους, τη σχέση εργασιακής και προσωπικής τους ζωής και τι είναι σημαντικό γι’ αυτούς όταν σχεδιάζουν και προγραμματίζουν την καριέρα τους. Το 2016 η έρευνα εμπλουτίσθηκε με μία ενότητα που μελετά την επίδραση της κρίσης στην καριέρα των νέων.
Μερικά από τα αποτελέσματα:
  • Μόνο 8% των νέων επιθυμεί δουλειά στο Δημόσιο.
  • Το 53% των νέων επιθυμεί να δουλέψει σε ελληνική εταιρεία.
  • Το 45,6% (όσων νέων 18-29 ετών δήλωσαν πως εργάζονται) παίρνει καθαρό μισθό μικρότερο από 500 ευρώ.
  • 1 στους 2 νέους δήλωσε πως η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την προσωπική του ζωή.
  • Ο πρώτος πιο σημαντικός λόγος για παραίτηση είναι η έλλειψη δικαιοσύνης (84%) και πέμπτος λόγος ο μισθός (69%).
Οι 40 εταιρείες στις οποίες επιθυμούν να εργαστούν οι νέοι 18-35 ετών:
  1. GOOGLE
  2. Coca-Cola Τρία Έψιλον
  3. Super Market ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ
  4. Όμιλος OTE
  5. P&G HELLAS
  6. ΚΑΠΝΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΡΕΛΙΑ AE
  7. Ελληνικά Πετρέλαια
  8. Microsoft
  9. Nestlé Ελλάς SA
  10. ΕΛΑΪΣ – Unilever Hellas
  11. PwC
  12. Apple
  13. Deloitte
  14. Aegean
  15. Μπισκότα Παπαδοπούλου Α.Ε.
  16. ΑΚΤΩΡ
  17. ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ
  18. Ιnditex
  19. Εθνική Τράπεζα Ελλάδος
  20. Ernst & Young
  21. Τράπεζα Πειραιώς
  22. MCKINSEY
  23. Όμιλος Υγεία
  24. LIDL ΕΛΛΑΣ
  25. L’Oréal
  26. Mondelēz International Inc.
  27. NIKE
  28. AB Βασιλόπουλος
  29. Alpha Bank
  30. KΟΡΡΕΣ
  31. Όμιλος Τιτάν
  32. Apivita
  33. IKEA
  34. INTRACOM
  35. Μασούτης A.E.
  36. SΚROUTZ
  37. BIC ΒΙΟΛΕΞ
  38. MΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ)
  39. ΔΕΗ
  40. VODAFONE
    ν

 


Κράτα το

Translate this post