Ο μυστηριώδης πολεμιστής με τον ιπτάμενο δράκοντα
ΑΡΧΑΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
Από τον Νίκο Κατσινόπουλο
Ένα γιγαντιαίο γεωγλυφικό που ανακαλύφθηκε σε βουνό της Κίνας απεικονίζει έναν πολεμιστή πάνω σε έναν ιπτάμενο δράκοντα.
Αυτή η τονισμένη απεικόνιση του τεράστιου γεωγλυφικού από το δίκτυο τηλεόρασης της Κίνας δείχνει πώς έπρεπε να ήταν στην αρχική του κατάσταση. Πολλοί πιστεύουν ότι απεικονίζει έναν πολεμιστή που οδηγεί ένα Qilin, ένα μυθολογικό πλάσμα ανάμεσα σε μονόκερω και δράκοντα. Photo: CGTN. Πηγή: Supplied
ν
ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ πολιτισμοί πετούσαν ψηλά στους αιθέρες. Δεν μπορούν διαφορετικά να εξηγηθούν οι τεράστιες ζωγραφιές που έχουν βρεθεί χαραγμένες στις πλαγιές των βουνών όλου του κόσμου, οι οποίες, είτε έγιναν με εναέρια βοήθεια είτε όχι, γίνονται αντιληπτές μόνο από πολύ μεγάλο ύψος.
Εκτός από γεωγλυφικά όπως το προϊστορικό Λευκό Άλογο στο Άφινγκτον της Αγγλίας, του 1000 π.Χ., ή οι περίφημες γραμμές στη Νάσκα του Περού που έχουν ηλικία δυόμισι χιλιάδων ετών, το 2007 ανακαλύφθηκε στις πλαγιές του βουνού Μενγκντίγκ (Mengding) στην επαρχία Σιτσουάν της Κίνας ένα τεράστιο γεωγλυφικό που κανείς από τους επιστήμονες δεν μπορεί να εξηγήσει.
Ο “Πολεμιστής με τον Δράκοντα”, όπως απεκλήθη, παριστάνει το μυθικό πλάσμα Χαλίν (Qilin) –ένα πλάσμα ανάμεσα σε μονόκερω και δράκοντα– που το οδηγεί με χαλινάρια ένας πολεμιστής που φέρει κράνος ή διάδημα διακοσμημένο με ακτίνες του Ήλιου.
Το γεωγλυφικό είναι πραγματικά τεράστιο. Έχει 10 χιλιόμετρα μήκος και 4 χιλιόμετρα πλάτος. Συγκριτικά, το Λευκό Άλογο έχει μήκος μόνο 110 μέτρα, ενώ η μεγαλύτερη από τις φιγούρες της Νάσκα έχει μήκος 370 μέτρα. (Αν και συνολικά το σύνολο των εργασιών στη Νάσκα είναι κολοσσιαίο και πολύπλοκο, καθώς η περιοχή που περιλαμβάνει τις γραμμές έχει έκταση περίπου 500 τετραγωνικών χιλιομέτρων).
Τόσο τα σχέδια αυτά, όσο και άλλες παρόμοιες κατασκευές στον κόσμο γίνονται ορατές και αποκτούν νόημα μόνο όταν κάποιος πετάει ψηλά στον αέρα.
Τέτοιες κατασκευές είναι ο κολοσσιαίος “Marree Man” στην Αυστραλία, οι μυστηριώδεις “Τροχοί” σε Σαουδική Αραβία, Συρία και Ιορδανία, η “Τρίαινα του Παράκας” στις πλαγιές των Άνδεων που βλέπουν στον Ειρηνικό Ωκεανό, ο “Γίγαντας με το ρόπαλο” του Cerne Abbas στο Ντόρσετ της Αγγλίας και τα “Blythe Intaglios”, τα ανθρωπόμορφα γεωγλυφικά στην έρημο του Κολοράντο.
ν
Δορυφορική φωτογραφία του μυστηριώδους γεωγλυφικού στην επαρχία Σιτσουάν της Κίνας, το οποίο οι ειδικοί προσπαθούν εδώ και δέκα χρόνια να αποκωδικοποιήσουν. Photo: CGTN. Πηγή: Supplied
ν
Το γεωγλυφικό στην Κίνα ανακαλύφθηκε το 2007, αλλά μέχρι σήμερα οι ειδικοί δεν έχουν καταφέρει να εξηγήσουν ούτε πώς φτιάχτηκε ούτε πότε φτιάχτηκε ούτε για ποιο λόγο.
Το γεωγλυφικό ανακάλυψε ένας Κινέζος που μελετούσε τους δορυφορικούς χάρτες της Google, όπως αναφέρει ο ιστότοπος Huanqiu.com, που αποτελεί τμήμα του δημοσιογραφικού ομίλου People’s Daily.
Ο άνθρωπος που το ανακάλυψε ονομάζεται Xie Qiang και τότε εργαζόταν στο Γενικό Ερευνητικό Ινστιτούτο Μεταλλουργικών Εξορύξεων του Πεκίνου.
Ο Xie εντόπισε πρώτα το κεφάλι του πολεμιστή που μοιάζει με μονομάχο (;), ιδίως λόγω του σχήματος του κράνους του.
Στη συνέχεια διέκρινε και το υπόλοιπο σχέδιο, που κατά τη γνώμη του είναι ένα Χαλίν (Qilin). Στην κινέζικη μυθολογία, το Χαλίν είναι ένα ευοίωνο πλάσμα που έχει κεφάλι δράκου, σώμα ελαφιού, ουρά βοδιού και οπλές αλόγου.
ν
Το Χαλίν (Qilin ή Pinyin) είναι ένα μυθικό χιμαιρικό πλάσμα που λέγεται ότι εμφανίζεται πριν από την επικείμενη άφιξη ή διέλευση ενός σοφού ή επιφανή ηγεμόνα. Σύμβολο γαλήνης και ευημερίας, συχνά απεικονίζεται με κάτι που μοιάζει με φωτιά σε όλο το σώμα του. Image: Supplied
ν
Ο Πολεμιστής με τον Δράκοντα βρίσκεται στα βουνά Μενγκντίγκ στον 30ο βόρειο παράλληλο. Image: Supplied
ν
Παραμένει αβέβαιο ποιος κατασκεύασε αυτό το πολλών χιλιομέτρων σχέδιο. Κάποιοι λένε ότι το διαμόρφωσαν οι αρχαίοι κάτοικοι της περιοχής, κάνοντας εκσκαφές στο έδαφος. Και επειδή το βουνό Μενγκντίγκ έχει πολλές φυτείες τσαγιού, πιστεύουν ότι το κατασκεύασαν οι αγρότες για να τιμήσουν την θεότητα του τσαγιού.
Όπως όμως επισημαίνει ο Xie Qiang, θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο ή ακατόρθωτο για τους αρχαίους Κινέζους να πραγματοποιήσουν ένα έργο τέτοιου μεγέθους.
Μια άλλη θεωρία προτείνει ότι το σχέδιο δημιουργήθηκε τυχαία από τα θραύσματα ενός μετεωρίτη που διασκορπίστηκαν όταν αυτός έπεσε στη γη.
Αλλά και αυτή τη θεωρία την αμφισβητεί ο Xie Qiang, ο οποίος, σημειωτέον, είναι ο ίδιος μεταλλουργός, λέγοντας ότι για να δημιουργηθεί το σχέδιο, ο μετεωρίτης θα πρέπει να ήταν αρκετά μεγάλος και η έκρηξη ισχυρή, τότε όμως θα είχε καταστραφεί η μισή Κίνα.
ν
Δορυφορική φωτογραφία του Λευκού Αλόγου στο στο Άφινγκτον της Αγγλίας. Το μήκος του είναι μόλις 110 μέτρα. Photo: Wikimedia Commons. Πηγή: Supplied
ν
Το μεγαλύτερο από τα σχέδια στη Νάσκα έχει μήκος 370 μέτρα. Photo: CC BY 2.0. Πηγή: Supplied
ν
Από την πλευρά τους, οι γεωλόγοι υποστηρίζουν ότι το σχέδιο δεν φτιάχτηκε σκόπιμα, αλλά είναι αποτέλεσμα της διάβρωσης του εδάφους. Οι γραμμές του σχεδίου δημιουργήθηκαν τυχαία, καθώς επί αιώνες το νερό της βροχής διάβρωνε το ψαμμιτικό έδαφος. Αυτό ωστόσο συμβαίνει μόνο στις ερήμους ή σε ξηρά μέρη, όπως η Σαχάρα, η Αραβική έρημος, η αυστραλιανή έρημος και οι ανατολικές Ηνωμένες Πολιτείες και όχι σε περιοχές με πυκνή βλάστηση.
ν
Ιπτάμενοι αρχαίοι
Από την άλλη πλευρά, οι παραδόσεις της Κεντρικής και Ανατολικής Ασίας κάνουν συχνά λόγο για ιπτάμενα σκάφη που διέσχιζαν τους ουρανούς εδώ και 6.000 χρόνια. Οι Βέδες, τα ιερά κείμενα των Ινδών, αποκαλούν τα ιπτάμενα αυτά σκάφη βιμάνα (η λέξη στα σανσκριτικά σημαίνει μέτρηση ή διέλευση) και τα περιγράφουν ως ιπτάμενα άρματα ή θρόνους των θεών. Στη Ραμαγιάνα και στη Μαχαμπαράτα περιγράφονται ως ιπτάμενα σπίτια ή παλάτια.
Παρόμοιες περιγραφές υπάρχουν και σε πολλά αρχαία κινεζικά κείμενα, στις παραδόσεις της αρχαίας Αραβίας και Περσίας, στους μύθους των αρχαίων Ελλήνων (Δαίδαλος, Ίκαρος, Βελλεροφόντης, Πήγασος, Άβαρις, Ερμής, Φρίξος και Έλλη), αλλά και στην Παλαιά Διαθήκη, αν θυμηθούμε τους φτερωτούς τροχούς του οράματος του Ιεζεκιήλ και τη μηχανή εκείνη που επέτρεπε στον Σολομώντα να μεταβαίνει ταχύτατα από τον ένα τόπο στον άλλο.
ν
Βιμάνα σε σχήμα παγόδας: το ουράνιο άρμα ή ιπτάμενο παλάτι της ινδικής παράδοσης.
Photo: Wikimedia Commons. Πηγή: Supplied
ν
Εικονογράφηση από τις Βέδες. Πηγή: Supplied
ν
Τα αρχαία ιερά κείμενα των Ινδών μιλούν για καταπληκτικά βιμάνα που επισκέπτονταν τον πλανήτη μας πριν από 6.000 χρόνια. Τα αερόπλοια αυτά ήταν έξι ειδών και μπορούσαν να αυτοεπιδιορθώνονται. Το σχήμα τους ήταν αυτό που βλέπουμε σήμερα στις παγόδες.
Πολλοί βέβαια αμφισβητούν σήμερα την ύπαρξη αερόπλοιων στα προϊστορικά χρόνια, οι αρχαίοι λαοί όμως πίστευαν ότι χιλιάδες χρόνια πριν από αυτούς, επισκέφθηκαν την ζωώδη τότε ανθρωπότητα θαυμαστές ιπτάμενες μηχανές, οδηγούμενες από τους «θεούς». Με τη βοήθεια των βιμάνα, οι αρχαίοι αστροναύτες επισκέπτονταν με ευκολία διάφορα σημεία στον πλανήτη, φέρνοντας γνώση και ευημερία στους αρχαίους πρωτόγονους πολιτισμούς.
Σύμφωνα με τα αρχαία σανσκριτικά έπη, τα βιμάνα είχαν ένα σύστημα κίνησης παρόμοιο με την ηλεκτρική πρόωση.
Ωστόσο, πολλοί μελετητές υποστηρίζουν ότι υπήρχε μια πολύ μεγαλύτερη, πιο προσιτή και «ελεύθερη» πηγή ενέργειας που ήταν διαθέσιμη στα αρχαία χρόνια. Με το «ελεύθερη» εννοείται ότι η ενέργεια ήταν προσιτή σε όλους και μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη μετακίνηση ιπτάμενων μηχανών, σε μια εποχή που έχει σήμερα χαθεί από την ανθρώπινη μνήμη.
ν
Ένα βιμάνα που λεγόταν «Άστρα»
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από μερικά χρόνια, Κινέζοι ερευνητές ανακάλυψαν αρχαία σανσκριτικά έγγραφα στη Λάσα του Θιβέτ που έχουν ηλικία χιλιάδων ετών. Τα αρχαία κείμενα στάλθηκαν στο Πανεπιστήμιο Chandigarh για μετάφραση. Τα αποτελέσματα ήταν συγκλονιστικά. Σύμφωνα με τον Δρα Ruth Reyna, τα μεταφρασμένα κείμενα περιέχουν οδηγίες για την κατασκευή διαστρικών διαστημοπλοίων!
Σύμφωνα με τα μεταφρασμένα κείμενα, το σύστημα πρόωσης των βιμάνα βασιζόταν στην αντιβαρυτική τεχνολογία και σε ένα σύστημα ανάλογο με εκείνο του «λαγχνά» (laghima), της άγνωστης δύναμης του Εγώ που είναι ενσωματωμένη στη σωματική κατασκευή του ανθρώπου, «μια φυγόκεντρη δύναμη αρκετά ισχυρή για να εξουδετερώσει όλη την βαρυτική έλξη».
Με άλλα λόγια, το ανθρώπινο σώμα έχει από κατασκευής του τη δυνατότητα του μετεωρισμού, αλλά η ενοικούσα σε αυτό ψυχή έχει πλέον χάσει τη γνώση που θα επέτρεπε να νικηθεί ο νόμος της βαρύτητας.
Τέλος, στο αρχαίο ινδικό έπος Ραμαγιάνα υπάρχει μια λεπτομερής εξιστόρηση ενός ταξιδιού στο φεγγάρι με ένα βιμάνα που ονομαζόταν στα σανσκριτικά «Άστρα» (Astra). Εκεί το βιμάνα πήρε μέρος σε μια μάχη με ένα «Ασβίν».
Ασβίν (Ashvin) ή Ασβίνι Κουμάρας (Ashwini Kumaras) είναι δύο θεότητες στη Ριγκβέντα, ίδιες με τον Κάστορα και τον Πολυδεύκη της ελληνικής μυθολογίας. «Ασβίν» ονομάζονται επίσης τα αερόπλοια των Ατλάντων, για τα οποία, εκτός από τα ινδικά έπη, πρέπει να μιλούσε και ο Πλάτωνας στον διάλογο Κριτίας (ή Ατλαντικός), στο μέρος εκείνο που έχει χαθεί. Να σημειωθεί ότι ο Κριτίας είναι το μόνο έργο από το οποίο απουσιάζουν σελίδες, κάτι που δεν συμβαίνει με κανένα άλλο πλατωνικό έργο.
ν
© 2017 Youmagazine.gr