Μετενσάρκωση: Αμαρτίες του παρελθόντος
ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ
Από την Γεωργία Μεταξά
Αποτελούν άραγε τα σημάδια που έχουμε εκ γενετής στο σώμα μας απτές αποδείξεις για την ύπαρξη της μετενσάρκωσης; Τι αποκαλύπτει η έρευνα του ψυχίατρου Ίαν Στήβενσον.
Μετενσάρκωση είναι μια φιλοσοφική δοξασία σύμφωνα με την οποία η ψυχή ή το πνεύμα, μετά το βιολογικό θάνατο, ξεκινά μια νέα ζωή σε ένα νέο σώμα. Image: Supplied
ν
ΗΞΕΡΕ ότι θα τον έπιαναν. Όπου και αν έστρεφε το βλέμμα του, έβλεπε οπλισμένους Τούρκους αστυνομικούς. Τελευταία του ελπίδα ήταν να αποδράσει από τη στέγη, όμως τώρα ούτε αυτό μπορούσε να κάνει. Αργά έστρεψε την κάννη του όπλου και την ακούμπησε κάτω από το πηγούνι του. Έκανε μια σύντομη προσευχή στον Αλλάχ και τράβηξε τη σκανδάλη…
ν
Όνειρο αναγέννησης
Αν ο διάσημος λήσταρχος Τζεμίλ Xαγίκ είχε ζήσει λίγο περισσότερο, θα μπορούσε να συμμετάσχει στους εορτασμούς για τη γέννηση του Τζεμίλ Φαχρικί, ενός συγγενή του που γεννήθηκε λίγες μόνο ημέρες μετά το θάνατό του. Τη νύχτα πριν το αγοράκι έλθει στον κόσμο, ο πατέρας του ονειρεύτηκε ότι ο λήσταρχος Xαγίκ μπήκε στο σπίτι τους. Οι γονείς του Φαχρικί ερμήνευαν το όνειρο αυτό σαν σημάδι του ότι ο Xαγίκ θα γεννιόταν ξανά ως γιος τους.
Όταν ο Τζεμίλ ήρθε στον κόσμο, οι γονείς του βρήκαν συγκλονιστικά στοιχεία για να στηρίξουν αυτήν την πεποίθηση. Είχε δυο σημάδια στο σώμα του: ένα κάτω από το πηγούνι του, που ταίριαζε με το σημείο εισόδου της σφαίρας που έδωσε τέλος στη ζωή του Xαγίκ, και ένα άλλο στην κορυφή του κρανίου του, που ταίριαζε με το σημείο εξόδου της σφαίρας.
Ακόμη πιο απίστευτο είναι ότι όταν ο Τζεμίλ έφτασε σε ηλικία ώστε να μπορεί να μιλάει, μπορούσε να περιγράψει με λεπτομέρειες τη ζωή και το θάνατο του Xαγίκ. Εκτός των άλλων, το παιδί έδειχνε μια φανερή εχθρότητα προς τις αρχές και συχνά πετούσε πέτρες σε στρατιώτες και αστυνομικούς – κατανοητή συμπεριφορά, αν όντως ήταν ο Xαγίκ που είχε ξαναγεννηθεί.
ν
Ο διάσημος Τούρκος λήσταρχος Τζεμίλ Xαγίκ στη δεκαετία του 1930. Image: Supplied
ν
Σκίτσο που δείχνει τα σημεία εισόδου και εξόδου του βλήματος στο κεφάλι του
Τζεμίλ Φαχρικί σύμφωνα με τις ουλές που φέρει. Image: Supplied
ν
Τα εκ γενετής σημάδια που έφερε ο Τζεμίλ Φαχρικί. Ένα σημάδι στο λαιμό 2×1 εκ. (αριστερά)
και ένα άλλο σημάδι άνω αριστερά στο κρανίο 2×2 εκ. (δεξιά). Η φωτογράφηση έγινε
το 1967, όταν ο Φαχρικί ήταν 32 ετών. Image: Supplied
ν
Αυτή και παρόμοιες υποθέσεις έκαναν τον δρα Ίαν Στήβενσον, καθηγητή ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια, να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η μετενσάρκωση ήταν η πιο πιθανή εξήγηση για όσα είχαν συμβεί. Στο βιβλίο του Εκεί όπου διασταυρώνονται μετενσάρκωση και βιολογία (Where Reincarnation And Biology Intersect – Praeger Publishers 1997) δηλώνει: «Γνωρίζω πολύ καλά τη σοβαρότητα, καθώς και τη σημασία ενός τέτοιου ισχυρισμού, και το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι τα στοιχεία με οδήγησαν σ’ αυτόν».
ν
Προβλέψιμη καταγωγή
Ανάμεσα στις χιλιάδες υποθέσεις που εξέτασε σε όλο τον κόσμο, ο Ίαν Στήβενσον βρήκε περισσότερα από 200 σημάδια που ταίριαζαν σε πληγές από σφαίρα ή μαχαίρι, οι οποίες αποκτήθηκαν υποτίθεται σε προηγούμενες ζωές. Ο δρ. Στήβενσον εξέτασε επίσης πολυάριθμες περιπτώσεις ανθρώπων που είχαν προείπει σε ποια οικογένεια επρόκειτο να ξαναγεννηθούν.
Μια τέτοια περίπτωση αφορά ένα βρέφος με το όνομα Ουίλιαμ Τζορτζ Τζούνιορ που γεννήθηκε στην Αλάσκα το 1950. Ενώ ήταν ναρκωμένη στη διάρκεια του τοκετού, η μητέρα του είχε ένα πολύ ζωντανό όνειρο, στο οποίο της παρουσιάστηκε ο νεκρός πεθερός της, Ουίλιαμ Τζορτζ Σήνιορ. Σε μια συζήτηση πριν από το θάνατό του, είχε πει στο γιο και στη νύφη του: «Αν ισχύει αυτή η υπόθεση με τις μετενσαρκώσεις, θα επιστρέψω σαν γιος σας». Έπειτα είπε ότι τα δύο σημάδια που είχε στο αριστερό χέρι και ώμο θα υπήρχαν και στην επόμενη ενσάρκωσή του.
O Ουίλιαμ Τζορτζ Σήνιορ πέθανε λίγες εβδομάδες αργότερα σε ναυτικό δυστύχημα. Και κατά αξιοθαύμαστο τρόπο, όταν εννέα μήνες αργότερα γεννήθηκε ο Ουίλιαμ Τζορτζ Τζούνιορ, η πρόβλεψη φάνηκε να πραγματοποιείται – το αγόρι είχε δύο σημάδια στα ίδια σημεία που τα είχε και αποθανών παππούς του.
ν
Ο Καναδός ψυχίατρος Ίαν Στήβενσον (1918-2007). Εργάστηκε επί μια πεντηκονταετία στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια, ως πρόεδρος του τμήματος ψυχιατρικής από το 1957 έως το 1967, ως καθηγητής ψυχιατρικής από το 1967 έως το 2001 και ως ερευνητής καθηγητής από το 2002 μέχρι το θάνατό του. Ερεύνησε πάνω από 2.600 περιπτώσεις μετενσάρκωσης παγκοσμίως. Image: Supplied
ν
Εκτός από την πίστη ότι είναι δυνατόν να επιλέξουμε την οικογένεια στην οποία θέλουμε να ξαναγεννηθούμε, ορισμένοι πολιτισμοί πιστεύουν πως αν προκαλέσουμε ένα σημάδι σε ένα πτώμα, μπορούμε να δούμε το ίδιο σημάδι σε ένα μωρό που θα γεννηθεί αργότερα. O δρ. Στήβενσον ονομάζει αυτήν την πρακτική experimental marking (πειραματικό σημάδεμα). Αν και σε ορισμένες περιπτώσεις τέτοιας πρακτικής χρησιμοποιούνται αβλαβή υλικά όπως μπογιά και κραγιόν, ορισμένοι πολιτισμοί ασκούν μια κάπως πιο μακάβρια εκδοχή.
Στη δυτική Αφρική, για παράδειγμα, αν οι γονείς ενός νεκρού παιδιού κάνουν άλλο ένα, το οποίο επίσης πεθάνει, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η ίδια ψυχή εγκαταστάθηκε και στα δύο σώματα. Αυτά είναι γνωστά ως “repeater (επαναλαμβανόμενα) παιδιά” και προκειμένου να εμποδίσουν την ψυχή να ξαναγεννηθεί για τρίτη φορά, οι γονείς συχνά ακρωτηριάζουν το πρόσφατα πεθαμένο παιδί τους.
O δρ. Στήβενσον καταγράφει την περίπτωση ενός επαναλαμβανόμενου παιδιού με το όνομα Κορντήλια Εκουρούμε, που γεννήθηκε στη Νιγηρία το 1958 με σοβαρά προβλήματα στα χέρια, τα πόδια και τις πατούσες. O πατέρας της, Eκουρούμε Oυσέντα, ήταν μάγος και το 1982 περιέγραψε στο δρα Στήβενσον μια αλυσίδα γεγονότων που κατά τη γνώμη του οδήγησαν στην εκ γενετής αναπηρία της Κορντήλια.
ν
Φονική μαγεία
Όπως εξομολογήθηκε ο Oυσέντα, είχε χρησιμοποιήσει μαγεία μερικά χρόνια πριν για να σκοτώσει έναν άνδρα που είχε φερθεί άσχημα στην αδελφή του, την Oυάνκουο. Όταν αργότερα η Oυάνκουο πέθανε από φυσικά αίτια, ο Oυσέντα πίστεψε ότι η κόρη του, που γεννήθηκε την επόμενη χρονιά, ήταν στην πραγματικότητα η αδελφή του που είχε ξαναγεννηθεί.
Ωστόσο, το παιδί πέθανε όταν ήταν μωρό και ο Oυσέντα θύμωσε. Κατά την άποψή του, πεθαίνοντας τόσο νέα, η Oυάνκουο του το ανταπέδωσε με άσχημο τρόπο. Σε μια κρίση οργής, έκοψε τα δάχτυλα των χεριών και των ποδιών του μωρού και εκτέλεσε μια τελετουργία για να εμποδίσει την ψυχή να επιστρέψει. Αυτό προϋπόθετε να βάλει τα δάχτυλα μαζί με κάποια “γιατρικά” μέσα σε μια σακούλα και να την κρεμάσει κάπου στο σπίτι του.
ν
Στις έρευνές του ο δρ. Στήβενσον ανακάλυψε ότι σε ορισμένες χώρες της Δυτικής Αφρικής, για να εμποδίσουν μια ψυχή να ξαναγεννηθεί, ακρωτηριάζουν το σώμα του νεκρού παιδιού, με αποτέλεσμα να γεννιούνται παιδιά με εμφανή τα σημάδια ακρωτηριασμού στο σώμα τους. Image: Supplied
ν
Αργότερα, ο Oυσέντα παντρεύτηκε μια γυναίκα που δεν ήξερε τίποτα για την αδελφή του συζύγου της ή για το μωρό που εκείνος πίστευε ότι ήταν η Oυάνκουο που είχε ξαναγεννηθεί. Αυτή πέταξε τη σακούλα με τα δάχτυλα, θεωρώντας ότι δεν ήταν κάτι σημαντικό.
Όταν το έμαθε ο Oυσέντα, τρομοκρατήθηκε. Χωρίς να το ξέρει, η γυναίκα του είχε σπάσει τα μάγια που είχε κάνει εκείνος και φοβόταν ότι το επόμενό τους παιδί θα γεννιόταν παραμορφωμένο. Οι φόβοι του επαληθεύτηκαν με τη γέννηση της κόρης τους, της Kορντήλια. Όταν ρωτήθηκε γι’ αυτό, ο Oυσέντα αποκάλυψε στον δρα Στήβενσον ότι οι παραμορφώσεις αντιστοιχούσαν ακριβώς με τους ακρωτηριασμούς που είχε προκαλέσει στο νεκρό μωρό.
Όπως είναι φανερό, πολιτισμοί όπως αυτός του Oυσέντα δεν αμφισβητούν την ύπαρξη της μετενσάρκωσης. Στη Δύση βέβαια κυριαρχεί ο σκεπτικιστικός. Αλλά αν λάβει κανείς υπόψη τον όγκο των απτών στοιχείων που έχει παρουσιάσει ο δρ. Στήβενσον, ίσως θα έπρεπε να αρχίσει να δέχεται την πιθανότητα ότι μπορεί να έχει ζήσει στο παρελθόν και ότι ίσως ζήσει και πάλι στο μέλλον.
v
© 2017 Youmagazine.gr