Για την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στη Γένοβα, υπήρξε πριν από δύο χρόνια μια μυστηριώδης προειδοποίηση που αγνοήθηκε.
Με κόκκινο είναι σημειωμένο το τμήμα της γέφυρας Μοράντι που κατέρρευσε με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους περισσότεροι από 39 άνθρωποι. Image: Supplied
ν
ΕΝΑΣ Ιταλός καθηγητής μηχανικής πρόβλεψε την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι πριν από δύο χρόνια, προειδοποιώντας ότι για να αποφευχθεί μια μελλοντική καταστροφή, το έργο χρειαζόταν σημαντική αναβάθμιση.
Συγκεκριμένα, διαπιστώνοντας ότι το έργο είχε σημαντικές ατέλειες, είχε προτείνει την κατασκευή μιας νέας γέφυρας, καθώς κάτι τέτοιο θα ήταν φθηνότερο από το να διορθωθεί η ελαττωματική γέφυρα.
Το 2016, ο Antonio Brencich, αναπληρωτής καθηγητής Τεχνικών Έργων Πολιτικού Μηχανικού στο Πανεπιστήμιο της Γένοβας, είχε προειδοποιήσει τις αρχές για πιθανή κατάρρευση της γέφυρας, λόγω της ανομοιογενούς κατασκευής της.
Και είχε προτείνει την κατασκευή μιας νέας, καθώς αυτό θα κόστιζε λιγότερο από οποιαδήποτε επισκευή της ήδη υπάρχουσας.
Όταν μάλιστα άκουσε το κόστος συντήρησης της γέφυρας Μοράντι, αναφώνησε: «Είναι τόσο εξωφρενικό! Θα μας κοστίσει φθηνότερα να κατασκευάσουμε μια νέα!»
Ωστόσο, η πρότασή του αγνοήθηκε, κυρίως για το λόγο ότι η γέφυρα Μοράντι θεωρείτο από Ιταλούς και Ευρωπαίους μηχανικούς ως «αριστούργημα μηχανικής!»
ν
ν
Μιλώντας σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού primocanale.it ο καθηγητής Antonio Brencich είχε πει ότι αυτό το «αριστούργημα μηχανικής» θα έπρεπε να κατεδαφιστεί. «Αυτή η γέφυρα είναι κατασκευασμένη λάθος. Αργά ή γρήγορα θα πέσει. Δεν ξέρω πότε θα συμβεί».
ν
ν
Δύο χρόνια πριν είχε υπάρξει προειδοποίηση για πιθανή κατάρρευση της γέφυρας λόγω κακοτεχνιών, που αγνοήθηκε. Image: Supplied ν
Η πρόταση του καθηγητή Antonio Brencich απορρίφθηκε από τους αρμοδίους, με αποτέλεσμα την τραγική κατάρρευση της γέφυρας με 41 μέχρι στιγμής νεκρούς. Image: Supplied ν
Αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών
Συνεχίζει να αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών από την τραγωδία της Γένοβας, όπου κατέρρευσε μερικώς η οδογέφυρα Μοράντι. Σύμφωνα με τον τελευταίο, προσωρινό απολογισμό, οι νεκροί είναι 41. Οι υπεύθυνοι της Πολιτικής Προστασίας, τόνισαν και πάλι ότι η εξεύρεση τυχόν επιζώντων αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα.
Σε ό,τι αφορά την απόδοση ευθυνών, η εταιρεία Atlantia, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων, απαντά στην ιταλική κυβέρνηση ότι «δεν προκύπτει η γέφυρα αυτή να ήταν επικίνδυνη, και ούτε ότι θα έπρεπε να έχει απαγορευθεί η διέλευση των αυτοκινήτων».
Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τζοβάνι Καστελούτσι, τονίζει ότι «η Atlantis συνεχίζει να κάνει τις πρέπουσες επενδύσεις», με αναφορά στην ασφάλεια του οδικού δικτύου.
Η μετοχή της Αtlantia, όμως, χθες έχασε στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, μέχρι και το 10% της συνολικής της αξίας.
Μεταξύ των νεκρών περιλαμβάνονται και τρεις Γάλλοι, ανακοίνωσε σήμερα το γαλλικό υπουργείο Εξωτερικών. «Παραμένουμε σε επαφή με τις ιταλικές αρχές προκειμένου να προσδιορίσουμε τυχόν παρουσία και άλλων Γάλλων μεταξύ των θυμάτων», αναφέρει η γαλλική διπλωματία. ν
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για 12 μήνες κήρυξε την Γένοβα ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε μετά την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι με δεκάδες θύματα. Photo: AFP. Πηγή: Supplied ν
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Γένοβα
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην πόλη, ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε δήλωσε πως η 12μηνη κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχτηκε έπειτα από αίτημα των τοπικών αρχών, ενώ η ιταλική κυβέρνηση θα κηρύξει και εθνικό πένθος.
Ο Ιταλός πρωθυπουργός απέδωσε ευθύνες για την τραγωδία στην εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο και τόνισε πως η κυβέρνηση δεν θα περιμένει τα αποτελέσματα της έρευνας για να λάβει μέτρα.
Ο Ιταλός υπουργός εσωτερικών, Ματτέο Σαλβίνι, ευχαρίστησε όλους τους διασώστες και τους εθελοντές του έσπευσαν να βοηθήσουν όσους εγκλωβίστηκαν από την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι. Στο μεταξύ, ο αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης, Λουίτζι Ντι Μάιο, θεωρεί ότι η συντήρηση που έπρεπε να γίνει από την εταιρεία αυτοκινητοδρόμων, ήταν ελλιπής, και ότι οι υπεύθυνοί τους θα πρέπει να παραιτηθούν.
Υπενθύμισε, δε, ότι βάσει νόμου μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο μέχρι και 150 εκατομμύρια ευρώ.
Από την μεριά της, όμως, η εταιρεία αυτοκινητοδρόμων δεν παραδέχεται, μέχρι στιγμής, καμία σχετική ευθύνη.
Όπως μεταδίδουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, ανάμεσα στους νεκρούς, υπάρχουν και τρία μικρά παιδιά οκτώ, δώδεκα και δεκατριών ετών. Η εισαγγελία της Γένοβας ξεκίνησε έρευνα για εξ αμελείας ανθρωποκτονία και καταστροφή, χωρίς να υποδεικνύεται, προς το παρόν, κάποιος υπεύθυνος.
«Πρόκειται για μια τεράστια και παράλογη τραγωδία», δήλωσε ο εισαγγελέας της Γένοβας, Φραντσεσκο Κότσι. ν
Οι κακοτεχνίες στη γέφυρα Μοράντι, τις οποίες είχε καταγγείλει ο καθηγητής Antonio Brencich, ήταν ορατές διά γυμνού οφθαλμού πολύ πριν καταρρεύσει η γέφυρα. Πηγή: Twitter ν
Μνημείο κακοτεχνιών
Παρά την προσπάθεια της εταιρείας Atlantia να αποσείσει από πάνω της τις ευθύνες, υπάρχουν αποδείξεις ότι η γέφυρα Μοράντι ήταν μνημείο κακοτεχνιών. Έτσι, παρά τις προειδοποιήσεις για προβλήματα σχετικά με την κατασκευή, η γέφυρα συνέχισε να λειτουργεί, με αποτέλεσμα να συμβεί η χθεσινή τραγωδία.
Τουλάχιστον 41 άτομα σκοτώθηκαν, 16 τραυματίστηκαν και τουλάχιστον 10 αγνοούνται, όταν γύρω στα 45 επιβατηγά αυτοκίνητα και φορτηγά έπεσαν στο κενό από ύψος 50 μέτρων και στη συνέχεια καταπλακώθηκαν από τόνους οπλισμένου σκυροδέματος. Μεταξύ των θυμάτων υπάρχουν τρία παιδιά. v ν
Οι κακοτεχνίες και οι προχειρότητες στοίχισαν τη ζωή 41 μέχρι στιγμής ανθρώπων. Πηγή: Google Maps ν
Υπήρξαν πολλές προειδοποιήσεις για προβλήματα στην κατασκευή, πριν η γέφυρα καταρρεύσει. Πηγή: Google Maps ν
Η γέφυρα έσπασε ακριβώς στα σημεία στα οποία είχαν επισημανθεί από τους ειδικούς οι κακοτεχνίες. Photo: Luca Zennaro/ANSA. Πηγή: Supplied ν
Η γέφυρα ήταν τμήμα του αυτοκινητόδρομου που συνδέει την Ιταλία με τη Γαλλία, και για μείωση του κόστους περνούσε μέσα από την Γένοβα, πάνω από σπίτια, κάτι που από μόνο του είναι τελείως απαράδεκτο. Είναι θέμα τύχης που οι Γενοβέζοι δεν θρήνησαν περισσότερα θύματα. Photo: Luca Zennaro/ANSA. Πηγή: Supplied ν