Σε λογαριασμούς, ενοίκια και φόρους «χάνεται» το 80% των εισοδημάτων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Posted by Youmagazine Staff
Το εισόδημα των περισσότερων νοικοκυριών στην Ελλάδα εξανεμίζεται σε φόρους, λογαριασμούς, ενοίκια και αγορές προϊόντων, ενώ πολλοί δανείζονται για να τα βγάλουν πέρα.
ν
ΣΤΟ ανησυχητικό συμπέρασμα ότι το εισόδημα των περισσότερων νοικοκυριών εξανεμίζεται σε λογαριασμούς, αγορές προϊόντων και φόρους καταλήγει έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).
Σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ, τρία στα τέσσερα νοικοκυριά ξοδεύουν πάνω από το 80% του μηνιαίου εισοδήματός τους σε ανελαστικά έξοδα. Οι δαπάνες που «εξαφανίζουν» τα εισοδήματα, μεταξύ άλλων, είναι:
• Οι λογαριασμοί (25%)
• Οι αγορές προϊόντων (25%)
• Οι φόροι (19%) και
• Τα ενοίκια (14%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 10% των νοικοκυριών ξοδεύει μηνιαίως πάνω από το 100% του εισοδήματός του. Αυτό σημαίνει πρακτικά «ότι δανείζεται με κάποιον τρόπο για να καλύψει τις ανάγκες του», επισημαίνει ο ΣΕΛΠΕ.
ν
ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΑ
Σε ό,τι αφορά τις αγορές στις οποίες «επενδύουν» τα εισοδήματά τους οι πολίτες προκύπτει ότι το συντριπτικό ποσοστό (41%) αφορά σε τρόφιμα και ποτά. Τα έπιπλα, τα παιχνίδια και τα είδη δώρων βρίσκονται στον «πάτο» της σχετικής λίστας, με ποσοστό μόλις 3%.
Ακολουθεί ο αναλυτικός πίνακας με την εκτίμηση μηνιαίας κατανομής λιανικός αγορών σε σημαντικές κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών:
ν
ν
ΜΕ ΠΕΝΙΧΡΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ «ΚΥΝΗΓΟΥΝ» ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Στην έρευνα του ΣΕΛΠΕ για τα εισοδήματα αποτυπώνεται, επιπλέον, ότι πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές (63%) «κυνηγούν» τις προσφορές και τις εκπτώσεις, για να προβούν σε αγορές. Λόγω των μειωμένων εισοδημάτων, οι καταναλωτές, σύμφωνα με τον ΣΕΛΠΕ, προβαίνουν σε ενδελεχή έρευνα αγοράς προτού γεμίσουν τα καλάθια τους, μέσα από το διαδίκτυο.
Οι καταναλωτές που συμμετείχαν στη σχετική έρευνα φαίνεται να ζητούν σε ποσοστό 64% να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος οι περίοδοι των εκπτώσεων. «Χαρακτηριστική είναι και η περίοδος των “Black Friday” που τα τελευταία χρόνια εξελίσσονται σε μια επιπλέον εκπτωτική περίοδο», τονίζει ο ΣΕΛΠΕ.
Να σημειωθεί ότι πέρα από την έρευνα αγοράς για τις τιμές, οι καταναλωτές δίνουν μεγάλη σημασία στη βαθμολογία ενός καταστήματος στα social media (38%) και στην επικοινωνία με ψηφιακά μέσα (36%).
Πηγή: ΣΕΛΠΕ
ν