Γιώργος Τετράδης: “Hannibal ante portas”
OPINION
Από τον Γιώργο Τετράδη (*)
Είναι καμιά 15ετία τώρα που στην Ελλάδα κυριαρχούν πρόσωπα που σιχαίνονται την Ελλάδα και την Παιδεία. Το ένα, άλλωστε, είναι επακόλουθο του άλλου. Αν υπάρχει η Ελλάδα το χρωστάει στη λάμψη του αρχαίου της πολιτισμού.
ν
ΕΙΝΑΙ καμιά 15ετία τώρα που στην Ελλάδα κυριαρχούν πρόσωπα που σιχαίνονται την Ελλάδα και την Παιδεία. Το ένα, άλλωστε, είναι επακόλουθο του άλλου. Αν υπάρχει η Ελλάδα το χρωστάει στη λάμψη του αρχαίου της πολιτισμού. Αυτός όπλισε τα χέρια των ξένων δυνάμεων για να αποδεχτούν την εξέγερση των υπόδουλων, να βοηθήσουν τον αγώνα και να αναγνωρίσουν το νέο κράτος. Αυτός μιλιέται ακόμα στη γλώσσα που χρησιμοποιούν σήμερα 10 εκατ. Έλληνες. Σε πείσμα των Γαβρόγλου.
Η αρχή της σφοδρής επίθεσης κατά της Ελλάδας και της ελληνικότητας ξεκίνησε επί Σημίτη, με την άλωση του Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου της Αθήνας από φανατισμένους καθηγητές σε έδρες Ιστορίας, που άκουγαν Ελλάδα και έβγαζαν φλύκταινες. Δημιούργημά τους είναι το σαράκι που τρώει την κλασική Παιδεία εδώ και κοντά 20 χρόνια σε πανεπιστήμια και σχολεία.
Δημιούργημά τους είναι η αποδόμηση της κλασικής παιδείας στα σχολικά βιβλία και η ανατροπή της ιστορικής συνέχειας του ελληνικού πολιτισμού με την αμαθή ασυνέχεια, που έχουν περάσει σε όλη την κλίμακα της εκπαίδευσης.
Δημιούργημά τους είναι το δηλητήριο που έχουν σπείρει πως ό,τι είναι πατριωτικό είναι ακροδεξιό, εθνικιστικό και φασιστικό. Έτσι έστειλαν τη Χρυσή Αυγή στο 10% οι ανεγκέφαλοι.
Δημιούργημά τους είναι η ιδεολογικά αγράμματη γενιά των Ρεπούσηδων, που γαλουχεί μέχρι και σήμερα ήδη τρεις γενιές φοιτητών και μαθητών. Ασύμφορη η Επανάσταση του ’21. Μια χαρά ήμασταν με τους Τούρκους. Μύθος η καταπίεση, οι σφαγές και τα παιδομαζώματα. Πλατιά ελευθερία υπήρχε. Όλα τα σχολεία ήταν ανοιχτά!
Πολεμοκάπηλοι και σφαγείς οι αρχαίοι. Μεγαλύτερος απ’ όλους ο Μεγαλέξανδρος. Σκοταδιστές, απολίτιστοι και μείγμα πολυφυλετικό οι Βυζαντινοί. Η Ελλάδα πέθανε με τη ρωμαιοκρατία. Η σημερινή είναι ένα πλαστό δημιούργημα του Διαφωτισμού και της Γαλλικής Επανάστασης, που δεν έχει σχέση ούτε με το Βυζάντιο ούτε με τους αρχαίους.
Στην αρχή ήταν μια υπουργός πανεπιστημιακός και ιστορικός, που φώναζε ότι τα αρχαία είναι μια νεκρή γλώσσα. Κανείς δεν της είπε ότι το 90% των λέξεων που ξεστομίζει είναι αρχαίες. Ούτε ότι το στειλιάρι είναι ομηρική λέξη. Έγινε ντόρος, αλλά κανείς δεν πήρε αρκετά στα σοβαρά τον «συνωστισμό» στη Σμύρνη.
Στη συνέχεια, εκμηδενίστηκε η διδασκαλία του Επιτάφιου του Περικλέους, γιατί υμνούσε την πατρίδα περισσότερο από όσο άντεχε η διεθνιστική κουλτούρα των αμόρφωτων. Οι οποίοι δεν ξέρουν διαλεκτικά ότι αν δεν αγαπάς την πατρίδα σου δεν μπορείς να αγαπάς κανενός την πατρίδα, ούτε καν τη Γη.
Στη συνέχεια μειώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας των αρχαίων στα σχολεία, γιατί «μια νεκρή γλώσσα είναι άχρηστη σε σχέση με μια ζωντανή κοινωνιολογία των θρησκειών», ας πούμε… Κανείς δε φώναξε ότι νεκρός είναι ο τρόπος που διδάσκονται τα αρχαία εδώ και κοντά δύο αιώνες. Σε βαθμό που να γίνονται μισητά από την πλειονότητα των μαθητών, αφού, αντί να διδάσκονται τα κείμενα της χρυσής Γραμματείας ξοδεύονται χρόνια για ένα άχρηστο συντακτικό και μια ακόμα πιο άχρηστη γραμματική, έτσι όπως πρωταγωνιστούν, στερώντας από τους Έλληνες το ζουμί: το κείμενο και τα διδάγματά του.
Στη συνέχεια, αφαιρέθηκε η εξέταση των αρχαίων από τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Γυμνασίου, που έδωσε το έναυσμα στους μαθητές και τους καθηγητές να απαξιώσουν το μάθημα και να το περιθωριοποιήσουν.
Αυτή η εγκληματική κίνηση απέδωσε τους καρπούς που ήθελαν οι τριτοκοσμικοί ιδεοληπτικοί θολοεπαναστάτες: πέτυχαν να αποκοπούν οι μαθητές από τη συνειδητοποίηση της διαχρονικότητας της ελληνικής γλώσσας και πέτυχαν να αποκόψουν τους μαθητές από τη διαχρονικότητα των αξιών που εκφράζουν τα αρχαία κείμενα. Διότι, είπαμε: ο πολιτισμός αρχίζει με τον Διαφωτισμό και τη γαλλική επανάσταση. Πριν, τρώγαμε βελανίδια.
Η καταστροφή δεν σταμάτησε εδώ. Γιατί τα αρχαία και η κλασική παιδεία πρέπει να εκλείψουν. Ο Μαρξ ήταν ηλίθιος που έκανε τη διδακτορική του πάνω στον Επίκουρο (δεξία) και που είχε μελετήσει την αρχαία ελληνική γραμματεία για να στηρίξει τη διαλεκτική του με τον Ένγκελς; Ή οι υπερασπιστές του είναι ηλίθιοι που δεν κατανοούν τη διαλεκτική συνέχεια της Παιδείας και της Επιστήμης; Μάλλον το δεύτερο.
Στο παραπάνω ιδεοληπτικό και αμόρφωτο σχέδιο, οι άνθρωποι που κρατάνε την Παιδεία στα χέρια τους μείωσαν τξη διδασκαλία κειμένων από το πρωτότυπο στο Λύκειο και με την πρόσφατη απόφαση του υπουργείου κατάργησαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις τη μετάφραση του διδαγμένου κειμένου και υποβάθμισαν τη μετάφραση στο αδίδακτο.
Τώρα, οι ιδεοληπτικοί υπερασπιστές της ισότητας στην αμορφωσιά, καταργούν τα Λατινικά στη Γ΄ Λυκείου και στις Πανελλήνιες εξετάσεις, γιατί, λέει, συμβάλλουν στην αποστήθιση και στη βαθμοθηρία! Και δεν ενοχλείται καθόλου το υπουργείο, που η αποστήθιση και η βαθμολογία με άριστα σε όλους –ακόμα και στα στουρνάρια της τεμπελιάς– είναι η πάγια πολιτική του, για να μην πάθουν ψυχολογικά προβλήματα τα τούβλα. Να πάθουν όσοι θέλουν να μάθουν, που παίρνουν 19 αυτοί 19 κι οι στούρνοι! Ψάξε να βρεις μηχανικό να σου φτιάξει το σπίτι και γιατρό να σου σώσει τη ζωή με τέτοιες νοοτροπίες.
Φυσικά, για τα στουρνάρια του υπουργείου, δεν φταίει ο μηχανιστικός και αδιάφορος τρόπος που διδάσκονται τα μαθήματα, αλλά φταίνε τα μαθήματα! Και μάλιστα τα αρχαία, πάνω στη γραμματεία των οποίων πατάνε όλες οι ανθρώπινες σχέσεις και η διαλεκτική της φιλοσοφίας και της ιστορίας. Αλλά και τα λατινικά, όταν σχεδόν όλοι οι όροι της φυσικής, της βιολογίας, της βοτανολογίας, της ζωολογίας και του δικαίου και οι μισοί της ιατρικής που δεν είναι ελληνικοί, είναι λατινικοί!
Το πρόβλημα στη χώρα δεν είναι ότι 100 ακραίοι τύποι έχουν ρίξει και ρίχνουν την Παιδεία στα Τάρταρα, παράγοντας γενιές κοινωνικά και πολιτικά αμόρφωτων πολιτών. Το πρόβλημα είναι ότι μια αφασική κοινωνία παρακολουθεί και αποδέχεται αδιάφορη την εκπαιδευτική και μορφωτική της υποβάθμιση, δηλαδή μια βαθμιαία αποκτήνωση και αποβλάκωση. Χωρίς να παίρνει χαμπάρι ότι αυτό είναι ό,τι καλύτερο για κάθε ξένο και εγχώριο που θέλει να την καβαλήσει. Δειλή, Μοιραία κι Άβουλη αντάμα.
ν
Πηγή: Liberal
______________
(*) Ο συγγραφέας Γιώργος Παπαδόπουλος-Τετράδης γεννήθηκε το 1951 στην Πάτρα. Σπούδασε δημοσιογραφία. Εργάστηκε στις εφημερίδες Εξπρές, Ημερησία, Εθνικός Κήρυξ, Εσπερινή, Ακρόπολις, Έθνος, Ελευθεροτυπία (στις δύο τελευταίες ως αρχισυντάκτης) και Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία. Στην Ελευθεροτυπία δημιούργησε την περίφημη στήλη «Ο καιρός».