Οι Βρετανοί ευρωβουλευτές του Brexit γύρισαν την πλάτη τους όταν άρχισε να παίζεται στο Ευρωκοινοβούλιο ο γερμανικός ύμνος του Μπετόβεν.
Η πολυπληθής ομάδα του βρετανικού κόμματος “Brexit” του Νάιτζελ Φάρατζ στρέφουν τα νώτα τους την ώρα που ακούγεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο ο ύμνος της ΕΕ. Πηγή: YouTube
ν
ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ του νέου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δεν ξεκίνησαν καθόλου καλά. Την ώρα που παιζόταν ο «ευρωπαϊκός ύμνος» στην εναρκτήρια πανηγυρική συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, οι ευρωβουλευτές του βρετανικού κόμματος του Brexit γύρισαν επιδεικτικά την πλάτη τους προς το προεδρείο και τους μουσικούς.
ν
ν
Πολλοί επέκριναν τη στάση αυτή των Βρετανών, όμως ο λεγόμενος «ευρωπαϊκός ύμνος» είναι στην πραγματικότητα γερμανικός ύμνος, καθώς τόσο ο συνθέτης, ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, όσο και ο ποιητής, ο Φρίντριχ Σίλερ, είναι και οι δύο Γερμανοί. Και η Γερμανία έχει σήμερα σκλαβώσει όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο.
Να σημειωθεί ότι ο «ευρωπαϊκός ύμνος» δεν επιλέχθηκε ύστερα από κάποια ψηφοφορία, αλλά επιβλήθηκε στους λαούς το 1985, επειδή τάχα «εκφράζει τα ευρωπαϊκά ιδανικά της ελευθερίας, της ειρήνης και της αλληλεγγύης».
Λες και τα ιδανικά αυτά ήταν άγνωστα στους λαούς της Ευρώπης και ήρθαν οι Γερμανοί για να μας τα θυμίσουν.
Γιατί όμως δεν επιλέχθηκε ένας Άγγλος συνθέτης όπως ο Χαίντελ; Ή ένας Ούγγρος όπως ο Φραντς Λιστ; Ή ένας Πολωνός όπως ο Σοπέν; Γιατί όχι ένας Γάλλος όπως ο Μπερλιόζ, ο Κλωντ Ντεμπυσσύ, ο Σαινς-Σανς, ο Ραβέλ; Γιατί όχι ένας από τους πολλούς Ιταλούς συνθέτες όπως ο Πουτσίνι, ο Βιβάλντι, ο Ροσσίνι, ο Μοντεβέρντι, ο Μπελίνι, ο Σκαρλάτι, ο Μποκερίνι, ο Λεονκαβάλο, ο Βέρντι; Γιατί όχι ένας Αυστριακός όπως ο Μότσαρτ; Γιατί όχι ένας Έλληνας συνθέτης όπως ο Νίκος Μαμαγκάκης ή ο Μίκης Θεοδωράκης;
Γιατί έπρεπε σώνει και καλά να είναι Γερμανός; Μήπως για να εδραιωθεί στις συνειδήσεις των ανθρώπων η «ανωτερότητα» της γερμανικής φυλής; ν